Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Myskväll med dottern ❤

Publicerad 2016-06-16 18:45:48 i Framtidsplaner, Lili ~ 3-6 år, Minnen, tankar & åsikter,


Ikväll har jag finbesök över natten här hemma i studentrummet. Dottern är här och vi har just myst till det med proteinpannkakor med chokladkross i, från bodylab.se, framför hennes favoritprogram Doc McStuffin, såhär innan läggdags.

I morgon väntar en heldag på Leos Lekland tillsammans med hennes mormor som gör oss sällskap. Gissa om det är en liten tjej som är exalterad här hemma och längtar till morgondagen!

Dessutom så kommer hennes bror hem i morgon kväll, efter en vecka tillsammans med sin farmor och farfar i Kroatien. Han har säkert haft en toppenresa, men fy vad jag har saknat min pojk! Hua. En vecka känns ju nästintill som en evighet, trots att man är van sedan tidigare och måste välja om sig snart igen när livet blir någorlunda normalt efter flytten... Tänk er att i över ett år har jag stått helt utan boende. Jag har varit inneboende hos mina föräldrar, tillsammans med barnen, vilket höll på att knäcka hela vår familj totalt. 

Tillslut fick jag tag i ett studentrum att bo i, men här får jag ju inte ha barnen mer än någon enstaka natt då och då... Alltså fy fan vad skönt det ska bli att få ett eget boende och en säkrad framtid till barnen! I augusti börjar livet om - på riktigt! Efter ett och ett halvt år av oro, press, stress, ångest och psykiska besvär. Äntligen kan jag börja se framåt och förhoppningsvis hitta mer ork till att ta hand om mig själv bättre. 

De senaste månaderna har egentligen bara handlat om att överleva för barnens skull. Att jag fick den här lägenheten tillslut blev en rejäl vändning och ett hopp om framtiden tändes inom mig åter igen. Precis vad jag behövde! Men som sagt så har jag inte fått ordning på mitt psykiska mående ännu, så det är en av sakerna som prioriteras högt upp på livslistan. ❤ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela